Dnia 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (zwane w dalszej treści: RODO).
Niniejsza Informacja o prywatności przedstawia zasady przetwarzania danych osobowych przez Kancelarię Radcy Prawnego i Doradcy Restrukturyzacyjnego Marcina Pucek oraz Państwa prawa związane z tymi danymi.
I. Postanowienia ogólne
- Administratorem danych osobowych jest:
Kancelaria Radcy Prawnego i Doradcy Restrukturyzacyjnego Marcin Pucek z siedzibą w Zielonej Górze (65-419) pod adresem ul. Generała Józefa Sowińskiego 23/1, NIP: 5961588824, REGON: 211186493.
adres elektroniczny: pucekmarcin@gmail.com
zwana dalej: „Administratorem”.
- Organem nadzorczym w zakresie danych osobowych w Polsce jest obecnie Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (GIODO): giodo.gov.pl
- Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane z poszanowaniem zasad przewidzianych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej „RODO”), jak również przewidzianych w polskiej ustawie o ochronie danych osobowych, aktów wykonawczych do tej ustawy oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. z 2002r., nr 144, poz. 1204, ze zm.) oraz ustawie z dnia 16 lipca 2004 r. prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2004 r. nr 171, poz. 1800, ze zm.).
- Realizując wymogi ustawowe, Administrator dobiera i stosuje odpowiednie środki techniczne oraz organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych, jak również zabezpiecza dane przed ich udostępnianiem osobom nieupoważnionym oraz chroni dane przed ich przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa.
II. Uprawnienia przysługujące Użytkownikom w związku z przetwarzaniem danych osobowych
- Administrator ma prawo a w przypadkach prawem określonych także i ustawowy obowiązek do przekazania wybranych bądź wszystkich informacji dotyczących danych osobowych organom władzy publicznej bądź osobom trzecim, które zgłoszą takie żądanie udzielenia informacji na podstawie obowiązujących przepisów prawa polskiego.
- Użytkownik ma prawo do:
- dostępu do danych osobowych
Użytkownikowi przysługuje prawo uzyskania dostępu do swoich danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora.
- sprostowania danych osobowych
Użytkownikowi przysługuje prawo żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe lub / oraz uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora.
- usunięcia danych osobowych
Użytkownikowi przysługuje prawo żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora. W przypadku kont użytkowników, usunięcie danych polega na anonimizacji danych umożliwiających identyfikację Użytkownika. Administrator zastrzega sobie prawo wstrzymania realizacji żądania usunięcia danych w celu ochrony prawnie uzasadnionego interesu Administratora (np. w gdy Użytkownik dopuścił się naruszenia Regulaminu czy dane zostały pozyskane wskutek prowadzonej korespondencji). W przypadku usługi Newsletter, Użytkownik ma możliwość samodzielnego usunięcia swoich danych osobowych korzystając z odnośnika umieszczonego w każdej przesyłanej wiadomości e-mail.
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych
Użytkownikowi przysługuje prawo ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadkach wskazanych w art. 18 RODO, m.in. kwestionowania prawidłowość danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora.
- przenoszenia danych osobowych
Użytkownikowi przysługuje prawo uzyskania od Administratora, danych osobowych dotyczących Użytkownika w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, realizowane na żądanie złożone do Administratora.
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych
Użytkownikowi przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych w przypadkach określonych w art. 21 RODO, realizowane na żądanie złożone do Administratora.
- wniesienia skargi
Użytkownikowi przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.
- W przypadku uznania, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, Użytkownikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie. Szczegóły dotyczące składania skarg można znaleźć na stronie UODO, pod adresem: https://uodo.gov.pl/pl/83/155.
- Cofnięcie zgody lub sprzeciw co do przetwarzania danych osobowych następuje poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail poczty elektronicznej Administratora.
- Po cofnięciu zgody lub wyrażeniu sprzeciwu, dane osobowe Użytkownika nie będą więcej przetwarzane w celach, w których zostały przekazane. Zmianę / uzupełnienie danych osobowych Użytkownik może przeprowadzić w drodze przesłania stosownego wniosku na adres poczty elektronicznej Administratora.
- W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w stosunku do przetwarzania danych przez Administratora Użytkownik ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Kontakt z osobą nadzorującą przetwarzanie danych osobowych w organizacji Administratora jest możliwy drogą elektroniczną pod adresem poczty elektronicznej.
Należy pamiętać, że powyższe prawa nie są prawami bezwzględnymi i Administrator może być uprawniony do odrzucenia wniosków w przypadku istnienia odstępstw. W przypadku niezadowolenia ze sposobu w jaki Administrator przetwarza dane osobowe istnieje możliwość złożenia zażalenia na stronie www.giodo.gov.pl
III. Kategorie gromadzonych danych osobowych
- Administrator gromadzi szeroko rozumiane dane osobowe, na podstawie których można zidentyfikować osobę fizyczną, w szczególności są to:
- imię i nazwisko,
- informacje do kontaktu, takie jak adres zamieszkania lub służbowy,
- numer telefonu,
- adres email
- inne dane podane dobrowolnie przez Użytkownika.
- Administrator może przetwarzać inne dane osobowe przekazane przez Użytkowników, nie objęte powyższym katalogiem, o ile przetwarzanie dokonywane jest w celu realizacji zawartej umowy.
IV. Cel, zakres i sposoby gromadzenie danych osobowych
- Każdorazowo cel przetwarzania, zakres danych osobowych oraz ewentualni odbiorcy danych osobowych Użytkownika, który dane przekazuje do przetwarzania Administratorowi wynikają ze zgody Użytkownika lub przepisów prawa, dodatkowo dane mogą być doprecyzowywane w wyniku działań podejmowanych przez Użytkownika w Portalach lub w ramach innych kanałów komunikacji z Użytkownikiem.
- Administrator dokłada szczególnej staranności dla ochrony praw i wolności osób, których dane przetwarza, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są przetwarzane:
- zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą,
- w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nie są przetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami,
- adekwatnie, stosownie oraz w sposób ograniczony do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane,
- prawidłowo, a w razie potrzeby dane osobowe są uaktualniane,
- w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane,
- w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
- Możliwe cele zbierania danych osobowych Użytkowników przez Administratora:
- zawarcie i realizacja umowy o świadczenie usług,
- rozliczenie usługi,
- archiwizacja,
- bieżący kontakt z Użytkownikiem.
- Administrator gromadzi dane Użytkowników wyłącznie w formie dobrowolnie wypełnionego formularza internetowego.
V. Podstawy przetwarzania danych osobowych (inne niż zgoda)
- Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników w celu realizacji umowy, której są stroną, lub w celu podjęcia niezbędnych działań w imieniu Użytkowników przed podpisaniem umowy. W tym zakresie wykorzystuje dane Użytkowników do kontaktowania się z Użytkownikami drogą telefoniczną i elektroniczną, do sporządzenia oferty dotyczącej oferowanych przez Administratora usług, świadczenie usług zgodnie z zapisami umowy lub na innych ustalonych zasadach.
- Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników, jeśli jest to niezbędne do realizacji słusznych interesów Kancelarii, w szczególności dla administracji i zarządzania działalnością,
- Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników także w celu wypełnienia zobowiązań prawnych, którym podlega. W tym zakresie wykorzystuje dane osobowe do spełnienia wymagań zgodności i obowiązków regulacyjnych, takich jak przepisy dotyczące przeciwdziałania praniu pieniędzy, wymogi organów podatkowych, wszelkich sądów właściwych lub organów administracji publicznej.
- Administrator przetwarza dane Użytkowników również do celów podatkowych i rachunkowych.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Użytkowników jest:
- 6 ust. 1 lit. a RODO osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów,
- 6 ust. 1 lit. b RODO przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy,
- Administrator zapewnia, że przetwarzanie danych osobowych nie będzie naruszać praw i wolności osób, których dane dotyczą.
VI. Podmioty, którym udostępnianie są dane osobowe Użytkowników
- Przetwarzając dane Użytkowników w celu wykonania zawartej umowy oraz w celu ochrony prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Kancelarię, a także na podstawie przepisów prawa Administrator udostępnia je w szczególności:
- osobom trzecim, które zatrudnia w celu pomocy świadczenia usług niezależnie od rodzaju umowy i formy współpracy, działającym na rzecz i w imieniu Kancelarii,
- podmiotom i organom, którym przekazanie danych jest konieczne dla wykonania określonej czynności lub usługi,
- podmiotom i organom państwowym i samorządowym, które są upoważnione do wglądu w dane na podstawie przepisów prawa,
- sądom powszechnym i administracyjnym, którym dane osobowe ujawniane są w związku z wykonaniem podpisanej z klientem umowy,
- podmiotom i organom, które są izbami rozliczeniowymi lub innymi podmiotami prowadzącymi rozliczenia lub rozrachunki, instytucjom lub podmiotom, które takie podmioty reprezentują,
- podmiotom i organom, którym mogą być przekazane dane osobowe na podstawie zgody lub upoważnienia Użytkowników.
- Podmioty, którym powierzono przetwarzanie danych osobowych na mocy odrębnej umowy (umowa o powierzenie przetwarzania danych osobowych), zobowiązane są do przestrzegania zasad poufności i bezpieczeństwa danych osobowych, a w szczególności nieudostępniania danych osobowych osobom nieuprawnionym, oraz do stosowania fizycznych i technicznych środków bezpieczeństwa, adekwatnych do sposobu przetwarzania tych danych. Administrator zapewnia Użytkownikowi na jego życzenie szczegółową informację o podmiocie, któremu powierzył przetwarzanie danych, zakresie powierzonych do przetwarzania danych osobowych oraz terminie ich przekazania. Ponadto, w tym trybie Administrator zapewnia także dostęp do aktualnej i szczegółowej informacji o wykorzystanych lub udostępnianych przez Administratora środkach technicznych zapobiegających pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych przez Użytkownika drogą elektroniczną.
VII. Kontakt z Administratorem
- Użytkownik w każdej chwili ma możliwość bezpośredniego kontaktu z Administratorem poprzez przesłanie stosownej wiadomości pisemnie lub pocztą elektroniczną na adres Administratora wskazany w Pkt I.1 niniejszej Polityki Prywatności.
- Wszelkie wnioski Użytkownika o dokonanie przez Administratora czynności związanych z danymi osobowymi Administrator będzie wykonywał po uprzedniej weryfikacji Użytkownika. W tym celu zastrzega sobie prawo by ponownie zwrócić się do Użytkownika o potwierdzenie jego danych, w tym osobowych, np. w postaci imienia, nazwiska, adresu e-mail, etc. Powyższe dotyczy tych samych danych, w tym osobowych, które wcześniej zostały przekazane przez Użytkownika, i na których przetwarzanie Użytkownik wyraził zgodę. Podanie tych danych nie jest obowiązkowe, lecz może być niezbędne do dokonania czynności lub uzyskania informacji, o których przekazanie wnosi Użytkownik.
VIII. Przekazywanie i przetwarzanie danych osobowych poza granicami Unii Europejskiej
- Udostępnianie danych osobowych osobom trzecim w sposób określony w niniejszej Informacji o prywatności może wiązać się z przekazaniem ich poza granice Unii Europejskiej. W takich wypadkach dane osobowe zostaną przekazane wyłącznie z zachowaniem jednego z poniższych zastrzeżeń:
- kraj, do którego Administrator przekazuje dane osobowe został zatwierdzony przez Komisję Europejską jako zapewniający odpowiedni stopień ochrony danych osobowych,
- dane osobowe są przekazywane odbiorcy w Stanach Zjednoczonych Ameryki, który to jest zarejestrowany w ramach Tarczy Prywatności UE-USA; lub
- Użytkownicy wyraźnie wyrazili na to zgodę.
IX. Pliki Cookie
- Stosuje pliki cookie lub podobne technologie (zwane dalej łącznie: „plikami cookie”) poprzez które należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przeznaczone do korzystania ze strony internetowej i przechowywane w urządzeniach końcowych Użytkowników przeglądających strony. Informacje zbierane przy pomocy plików cookie pozwalają dostosowywać usługi i treści do indywidualnych potrzeb, a także preferencji użytkowników, jak również służą do opracowywania ogólnych statystyk dotyczących korzystania przez użytkowników ze stron. Dane gromadzone przy użyciu plików cookie są zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz Użytkowników i są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.
- W ramach naszej strony internetowej, stosowane są następujące rodzaje plików cookie ze względu na niezbędność do realizacji usług:
- niezbędne pliki cookie, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach strony internetowej, w szczególności uwierzytelniające pliki cookie wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelnienia;
- pliki cookie służące do zapewnienia bezpieczeństwa, w szczególności wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania;
- wydajnościowe pliki cookie, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych;
- Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookie w urządzeniu końcowym. Użytkownik przeglądający stronę internetową może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików cookie, określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki cookie do swojego urządzenia. Zmiany ustawień, o których mowa w zdaniu poprzednim, Klient może dokonać za pomocą ustawień przeglądarki internetowej. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu plików cookie na urządzeniu Użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookie dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
- Korzystanie ze strony internetowej, bez zmiany ustawień w zakresie plików cookie, oznacza wyrażenie zgody na zapisywanie plików cookie. Klienta zawsze może wycofać zgodę poprzez zmianę ustawień dotyczących plików cookie.
X. Wtyczki Social Media
- Administrator prowadzi profil w portalu społecznościowym Facebook: https://www.facebook.com/p/Kancelaria-Radcy-Prawnego-Marcin-Pucek-100066598987329/?locale=pl_PL oraz https://www.facebook.com/people/Kancelaria-Doradcy-Restrukturyzacyjnego-Marcin-Pucek/100092047804031/ w celu kontaktowania się z jego użytkownikami oraz przedstawiania na portalu przygotowanych przez siebie treści, ofert i promowania własnej działalności, a także w celach analitycznych i statystycznych, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu kontaktowania się z użytkownikami portali, promocji własnej działalności i informowania o niej. Administrator przetwarza dane osobowe użytkowników portalu, gdy odwiedzają wskazany profil bądź wchodzą z nim w interakcje (polubienia, komentarze, przesyłane wiadomości). Administrator przechowuje dane osobowe do czasu zgłoszenia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie poprzez kliknięcie „nie lubię”, cofnięcie polubienia wpisu lub usunięcie komentarza do wpisu a następnie przez okres wymagany obowiązkami nałożonymi przepisami prawa i do upływu terminu przedawnienia ewentualnych roszczeń związanych z celami przetwarzania. Portale społecznościowe mają własne polityki prywatności, regulaminy i zasady przetwarzania danych, które wiążą ich użytkowników i do których przestrzegania Administrator także jest zobowiązany. Jeśli jesteś użytkownikiem takiego portalu przetwarzanie Twoich danych osobowych także podlega takim regulaminom i politykom i możesz korzystać z przysługujących Tobie w ich ramach uprawnień.
- Wtyczki tak zwane plug-ins portali społecznościowych, mogące znajdować się na stronie Administratora:
- Facebook obsługiwany jest przez Facebook Inc., 1601 S. California Ave, Palo Alto, CA 94304, USA Facebook. Aby zobaczyć wtyczki Facebook przejdź do: https://developers.facebook.com/docs/plugins
- Wtyczka przekazuje jej dostawcy jedynie informację o tym, do których ze stron internetowych Użytkownik miał dostęp i w jakim czasie. Jeśli podczas oglądania strony Administratora bądź przebywania na niej, Użytkownik jest zalogowany do swojego konta znajdującego się np. na Facebooku dostawca jest w stanie łączyć zainteresowania, preferencję informacyjne, oraz inne dane, pozyskane np. poprzez kliknięcie przycisku „Lubię to” czy pozostawienie komentarza, bądź wpisanie nazwy profilu w wyszukiwanych. Taka informacja również zostanie przekazana przez przeglądarkę bezpośrednio do dostawcy.
- Aby uniknąć odnotowania wizyty na wybranym koncie użytkownika przez Plug-in na stronie internetowej Administratora Użytkownik musi wylogować się ze swojego konta przed rozpoczęciem przeglądania strony internetowej Administratora.
XI. Retencja danych – okres przechowywania danych osobowych
- Administrator zobowiązuje się stosować odpowiednie środki bezpieczeństwa, zarówno techniczne jak i organizacyjne, aby chronić dane osobowe Użytkowników w sposób adekwatny do zagrożeń oraz kategorii danych osobowych objętych ochroną.
- Administrator danych osobowych będzie przetwarzał dane Użytkowników wyłącznie przez okres, do którego jest prawnie zobowiązany i usunie je, gdy minie okres ich przydatności lub okaże się, że cel który ma być osiągnięty nie wymaga już przetwarzania takich danych, nie dłużej jednak niż do czasu upływu terminów przedawnienia związanych z umową, lub związanych z przedawnieniem obowiązków wynikających z przepisów prawa.
- Usługi i funkcje w ramach Portali mogą z czasem ulegać rozszerzeniu, co oznacza, że Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce Prywatności, przy zachowaniu jednak praw dotychczas nabytych przez Użytkowników.
Zmiany mogą nastąpić m.in. z następujących powodów:
- zmiany obowiązujących przepisów, w szczególności w zakresie ochrony danych osobowych, prawa telekomunikacyjnego, usług świadczonych drogą elektroniczną oraz regulujących prawa konsumentów, wpływające na prawa i obowiązki Administratora lub prawa i obowiązki Użytkowników,
- rozwój funkcjonalności lub Usług podyktowany postępem technologii internetowej, w tym stosowanie/wdrożenie nowych rozwiązań technologicznych lub technicznych, mające wpływ na zakres Polityki Prywatności.
- Administrator każdorazowo umieści w ramach Portali informację o zmianach w Polityce Prywatności. Wraz z każdą zmianą, nowa wersja Polityki Prywatności będzie udostępniana do publicznej wiadomości z nową datą.
- W razie wątpliwości lub sprzeczności pomiędzy Polityką Prywatności, a udzielonymi przez Użytkownika zgodami na przetwarzanie danych osobowych, niezależnie od postanowień Polityki Prywatności, zawsze podstawą do podejmowania oraz określenia przez Administratora zakresu działań są dobrowolnie udzielone przez Użytkownika zgody lub przepisy prawa.
Materiał ten ma charakter informacyjny i nie wymaga od Użytkowników podpisania w celu wyrażenia zgody na powyższe.